Seurakunta kokoontuu joka sunnuntai jumalanpalvelukseen. Sen lisäksi seurakunta järjestää monenlaista toimintaa, johon jokainen on tervetullut.
Jumalanpalvelus ja kirkolliset toimitukset kuten kaste, häät ja hautajaiset ovat kirkon tärkeintä työtä.
Lue lisää jumalanpalveluksesta
Lue lisää kirkollisista toimituksista
Monipuolista toimintaa
Seurakunta järjestää esimerkiksi kerhoja ja leirejä lapsille, nuorille ja aikuisille. Moneen toimintaan voi osallistua yhdessä perheen kanssa. Suurin osa seurakunnan toiminnasta ei maksa mitään.
Ota yhteyttä omaan seurakuntaasi puhelimella tai käymällä kirkkoherranvirastossa. Siellä kerrotaan, millaista toimintaa sinun seurakunnassasi on.
Kerhot ja keskustelupiirit kokoontuvat esimerkiksi kerran viikossa 1-2 tuntia kerrallaan. Niissä on erilaista ohjelmaa: Jossain kerhossa askarrellaan, toisessa luetaan Raamattua ja rukoillaan yhdessä. Pyhäkoulu on pienille lapsille tarkoitettua opetusta Jeesuksesta.
Leirillä ollaan tavallisesti muutama päivä ja yö. Leirillä leikitään ja liikutaan luonnossa, käydään saunassa ja paistetaan makkaraa nuotiolla.
Rippikoulu on tärkeä osa seurakunnan työtä. Rippikoulussa 15 vuotta täyttäneet nuoret tai aikuiset oppivat lisää Jeesuksesta. Rippikoulun lopuksi on konfirmaatiojuhla.
Kuorossa lauletaan yhdessä. Monet kuorot esiintyvät jumalanpalveluksessa tai konsertissa.
Seurakunta toimii eri kielillä. Moni seurakunta järjestää omaa toimintaa maahanmuuttajille. Maahanmuuttajien ryhmässä voidaan keskustella omalla äidinkielellä tai vaikka opiskella suomea.
Seurakunnassa on erilaisia vapaaehtoistehtäviä. Jos sinulla on aikaa ja haluat auttaa muita, ota yhteyttä esimerkiksi diakoniatyöntekijään ja kysy, miten sinä voisit auttaa seurakunnassa.
Kirkko toimii myös internetissä. Voit keskustella kirkon työntekijän kanssa esimerkiksi Facebookissa. Lastenkirkko-palvelussa voi tutustua kirkkorakennukseen ja pelata pelejä.
Kirkko Suomessa -Facebooksivu
Lastenkirkko.fi