Sana kirkko voi tarkoittaa kahta asiaa: ihmisten yhteisöä tai kirkkorakennusta.
Kirkko on Jumalaan uskovien ihmisten yhteisö
Kirkko tarkoittaa kaikkia niitä ihmisiä, jotka uskovat Jumalaan ja Jeesukseen. Kirkko on ihmisten yhteisö. Kirkon jäseneksi voi liittyä. Kun ihminen liittyy kirkkoon, hänet kastetaan.
Suomessa on uskonnonvapaus. Se tarkoittaa, että jokainen saa valita itse, kuuluuko kirkkoon vai ei. Näillä sivuilla kerrotaan Suomen evankelis-luterilaisesta kirkosta, joka on Suomen suurin kirkko.
Kirkon toiminta tapahtuu seurakunnissa. Kirkon jäsen kuuluu siihen seurakuntaan, jonka alueella hän asuu.
Kirkko on paikka, jossa voi palvella Jumalaa
Kirkko tarkoittaa myös rakennusta, jossa järjestetään jumalanpalveluksia. Jokaisen kirkon katolla on risti. Muuten kirkot voivat olla hyvin erinäköisiä.
Monet kirkot ovat kauniita, ja niissä on paljon mielenkiintoista nähtävää, kuten maalauksia ja esineitä. Usein ihmiset käyvätkin matkoilla tutustumassa kirkkoihin.
Bongaa kirkko -sivustolla voit tutustua kirkkorakennusten yksityiskohtiin.
