Kirkon selkokieliset sivut > Ajankohtaista

Ajankohtaista

Seurakuntavaalit 2018

Syksyllä Suomen luterilaisissa seurakunnissa järjestetään seurakuntavaalit. Vaaleissa valitaan seurakunnalle luottamushenkilöt. He päättävät esimerkiksi seurakunnan toiminnasta ja taloudesta.

Seurakuntavaalit pidetään 18.11.2018.
Seurakunnan jäsenet voivat äänestää seurakuntavaaleissa. Jokainen 16 vuotta täyttänyt seurakunnan jäsen on äänioikeutettu. Äänestämällä sinä voit vaikuttaa siihen, mitä seurakunnassasi tapahtuu.

Seurakuntavaalit pidetään 18.11.2018. Voit äänestää jo ennakkoon 6.-10.11.2018 missä tahansa ennakkoäänestyspaikassa. Ota äänestykseen mukaan henkilöllisyystodistus!

Lue lisää seurakuntavaaleista täältä!

 

 

 

Palaute
Top