Kirkon selkokieliset sivut > Ajankohtaista

Ajankohtaista

Seurakuntien tapahtumat ja koronavirus

Seurakuntien omille verkkosivuille päivitetään ajankohtaista tietoa seurakuntien palveluista ja tapahtumista. Seurakunnat noudattavat tapahtumissaan viranomaisten antamia koronavirukseen liittyviä määräyksiä.

Jumalanpalveluksia ja monia muita tapahtumia voi seurata turvallisesti verkossa. Verkosta löytyy paljon erilaista hartausaineistoa, jota voi kuunnella ja katsoa. Selkokielistä hartausaineistoa löydät täältä.

Muita verkossa olevia hartauksia

Jos haluat keskustella huolistasi, voit olla yhteydessä Kirkon keskusteluapuun puhelimitse tai chatilla.

Pääsiäistä ennen on paastonaika

Paasto on vanha kristillinen käytäntö, joka tunnetaan myös monissa muissa uskonnoissa. Kristilliset paastonajat edeltävät pääsiäistä ja joulua. Osallistuminen paastoon on aina vapaaehtoista. Paastonaikana elämä yksinkertaistuu: syödään eri lailla, hidastetaan vauhtia ja hiljennytään.

Paastokalenterista löytyy vinkkejä joka päivälle paaston ajaksi.

Voit myös osallistua ekopaastoon esimerkiksi vähentämällä veden käyttöä.

Ekopaasto-kampanjan logo, vihreä tausta ja valkoine teksti.
Palaute
Top