Evlutkirkko Sites > Kirkon selkokieliset sivut > Ajankohtaista

Ajankohtaista

Kirkko ja Ukrainan sota

Ukrainan sota huolestuttaa myös Suomessa. Kirkko tarjoaa lohtua, apua ja henkistä tukea. Menet seurakunnat tarjoavat mahdollisuuden keskusteluun ja hiljentymiseen.

Palveleva puhelin auttaa ja kuuntelee

Jos haluat keskustella huolistasi, voit laitaa viestin chat-palveluun tai soittaa Palvelevaan puhelimeen. Puhelinnumero on 0400 221 180. Palveleva puhelin on avoinna joka päivä klo 18-24. Palveleva chat-keskustelu on avoinna maanantaista perjantaihin  klo 12-20.

Rukous Ukrainan puolesta

Jumala, sinä näet ihmiset Ukrainassa.
Ole heidän kanssaan.
Ole mukana pelossa ja surussa.
Jumala, sinä näet kansojen johtajat.
Auta heitä toimimaan oikein.
Auta heitä toimimaan rauhan puolesta.
Jumala, sinä näet meidät.
Ole turvanamme.
Auta meitä luottamaan Sinuun.
Jumala, siunaa Ukrainaa!
Siunaa koko maailmaa!
Aamen!

Lue lisää Pertti-papin selkokielisiä rukouksia.

Palaute
Top