Kirkon selkokieliset sivut > Ajankohtaista

Ajankohtaista

Seurakuntavaalit 2018

Syksyllä Suomen luterilaisissa seurakunnissa järjestetään seurakuntavaalit. Vaaleissa valitaan seurakunnalle luottamushenkilöt. He päättävät esimerkiksi seurakunnan toiminnasta ja taloudesta.

Seurakuntavaalit pidetään 18.11.2018.
Seurakunnan jäsenet voivat äänestää seurakuntavaaleissa. Jokainen 16 vuotta täyttänyt seurakunnan jäsen on äänioikeutettu. Äänestämällä sinä voit vaikuttaa siihen, mitä seurakunnassasi tapahtuu.

Ehdokasasettelu päättyy 17.9.2018
Voit asettua ehdolle seurakuntavaaleissa. Ehdokkaaksi voi asettua, jos olet täyttänyt 18 vuotta 18.11.2018 mennessä. Ota yhteyttä seurakuntaasi, jos haluat ehdokkaaksi.
Mikäli et ole kirkon jäsen, liity seurakunnan jäseneksi viimeistään 18.8.2018.
Ehdokaslistat pitää olla valmiina 17.9.2018.

Äänestä seurakuntavaaleissa!
Seurakuntavaalit pidetään 18.11.2018. Voit äänestää jo ennakkoon 6.-10.11.2018 missä tahansa ennakkoäänestyspaikassa.
Ota mukaan henkilöllisyystodistus!

Lue lisää seurakuntavaaleista täältä!

 

 

 

Palaute
Top